Дитяча кімната для школяра: поради по організації простору від дизайнерів
Батьки, чиї діти тільки збираються йти вшколу, впанике закуповуються зошитами, олівцями, портфелями ишкольной формою. Однак це невсе, що потрібно длязанятий. Щоб дитина добре вчилася, треба правильно організувати йому робоче місце вдома. Ми дізналися удизайнеров (таких же батьків), якою повинна бути кімната учня початкових класів: що допоможе йому налаштуватися научебу, а, навпаки, буде відволікати отпроцесса.
Персональний простір
“Дитині необхідно своє особисте місце дляучебы. Воно повинно бути тільки його, ані татове, мамине чи брата, яким він користувався, коли треба робити уроки. Це може бути навіть половина столу, який візуально поділений, наприклад, скотчем”,– говорить Олена Чебурашкина.
Проект Олени і Кирила Чебурашкиных. Підвіконня в дитячій перетворився на стіл для малювання та ігор. На стіні розпис з бобрами, виконана подругою господарів Олександрою Кисельової. Фото: Сергій Ананьєв, стиліст: Наталія Онуфрейчук.
Разом ссупругом Кирилом вони переробляли стандартні навчальні класи вмосковской школі вэстетичные функціональні простору, де приємно знаходиться ишкольникам, иучителям, тому добре розбираються в питанні організації робочого простору длядетей. “У школі запартой дитини ніхто інший несидит і їсть, тому идома нього має бути своє, нехай инебольшое місце, де будуть тільки його речі ігдє він зможе стежити запорядком”,– додає Олена.
Письмовий стіл
“Існують різні точки зору: одні вважають, що потрібна ергономічна парта ітакою ж стілець, які будуть рости разом сребенком. Але ця меблі досить неприваблива ивписать її інтер’єр буде непросто,– каже Олена. – Все це є вшколе, адома дитина несидит попять годин зауроками, тому, нам здається, що досить столу стандартної висоти истула. Навіть першокласник довсего дістане. Але якщо батьки переживають заосанку дитини або його зір, то вони можуть купити ергономічну дитячі меблі додому”.
Дизайнер Юлія Фаєр справедливо додає: “Для комфортної роботи стіл повинен бути досить глибоким іпо можливості вміщувати два робочих місця– всі ми пам’ятаємо прошедевры изшишек ижелудей, зібрані руками талановитих батьків. Столи-трансформери, на мій погляд, зовсім необов’язкові. Я б приділила увагу комфортного стільця судобной спинкою ирегулирующемуся по висоті”.
Розташування робочого місця
Часто впроектах ми бачимо письмові столи або стільниці уздовж вікон. Батьки идизайнеры дбають про те, щоб дитина займалася приестественном світлі. “Але практика показує, що після школи діти ходять у меню додаткових заняття ідо свого робочого столу добираються, коли вже стемніло. Тому де б нерасполагался письмовий стіл, треба підібрати правильне освітлення”,– розповідає Ірина Маркман, дизайнер інтер’єрів імама майбутнього школяра.
Проект Ірини Маркман. Ліжко та стелаж зроблені на замовлення за ескізами дизайнера; стілець Miss Global, Kartell; фігурки собак Puppy, Magis; в кутку медичний шафа з стоматологічного кабінету, обклеєний райдужною плівкою; світильник Ірина знайшла на барахолці в одній з французьких сіл. Фото: Сергій Красюк.
Взагалі вікно дляребенка– це відволікаючий фактор, ось що про це говорить Олена Чебурашкина: “За вікном весь час щось відбувається, воно длямаленького дитини буде як телевізор: він буде стежити запрохожими іза пташками, ані вчитися”. Якщо можливості поставити стіл вдругое місце немає, подумайте, як можна обмежити видимість шторами. Також треба подумати озвукоизоляции: дитини може відволікати нетільки картинка, але извуки.
Проект Марії Пилипенко. Біля вікна організовані робоча зона і системи зберігання. Стіл, стелажі і ліжко виконані в столярній майстерні. Лампа з магазину “Артефакти”; крісло, Repeat Story; килим куплений в інтернет-магазині Danish Store; стілець антикварний; люстра, Grаmersy Home; антикварна шафа куплений по оголошенню в Петербурзі. Фото: Сергій Красюк; Стиліст: Тетяна Гедіке.
Погана ідея приставляти стіл впритул кстене, так, щоб дитина упирався внее поглядом. “Очі дихають простором,– говорить архітектор дитячих просторів Юрій Сирків. – Дитина буде відчувати, що за його спиною є простір, та йому захочеться обернутися. Батьки почнуть думати, що він неусидчивый, усе справу тільки внеправильном розташуванні письмового столу”.
Проект Олени Чабровой. Фрагмент дитячої. Письмовий стіл зроблений на замовлення; настільна лампа, Visual Comfort & Co. Фото на стіні – галерея Lumas. Фото: Євген Кулібаба; Стилісти: Катерина Васильєва, Мілена Морозова. Асистент дизайнера: Шелопугина Ольга.
Органайзери дляхраненія шкільного приладдя
“Всі вимагають отдетей порядку, але щоб вони його дотримувалися, треба створити умови”,– додає Олена. Уребенка повинні бути різні пообъему осередку иящики дляхраненія олівців, гумки, лінійки, ручок ициркулей. Їх можна навіть підписати, щоб було зрозуміло, що де лежить. Органайзери, яких все зручно класифікувати, продаються у різних магазинах.
“Якщо виділити дитині один ящик длявсей, він швидко заповниться речами, іні батьки, нишкольник невспомнят, що там є. Навіть можуть відправиться зановыми олівцями, вирішивши, що старі закінчилися, ана насправді вони лежать всамой глибині. Всі дрібні речі повинні бути наглазах,– пояснює Олена. – Треба навчити дитину систематизації– тільки так можна домогтися від нього підтримки порядку”. Канцелярські приналежності, як ирабочее місце, уребенка повинні бути свої, щоб він непросил уродителей ручку, аони неодалживали нього. Коли особисті речі, дитина з великим задоволенням буде тримати все впорядке. Ще ушкольника є набір запасних зошитів иучебники, які він завжди носить ссобой. Їм потрібно знайти місце наполке, іона повинна бути поруч списьменным столом, ані десь вобщей бібліотеці вгостиной.
Інформаційна дошка
“Поряд з робітничим місцем варто повісити коркову панель або магнітно-маркерную дошку, щоб уребенка була можливість розмістити вполе зору те, що длянего важливо: розклад уроків, гуртків або таблицю множення”,– каже Олена. “У продажу зараз є цікаві настінні покриття, наприклад, магнітно-маркерні або грифельні. Оброблену таким чином стіну можна зробити акцентной інтер’єрі дитячої”,– додає дизайнер Юлія Фаєр.
Полиці иоткрытые стелажі
В дитячій повинні бути шафи соткрытыми полицями изакрытыми. “Але соткрытыми стелажами важливо непереборщить,– каже Ірина Маркман. – Зазвичай вони проектуються длякниг, але ми живемо вцифровом світі, тому полиці порожні. Як відомо, ми завжди знайдемо, що поставити насвободное місце, тому починається візуальний хаос: навіть акуратно розставлені іграшки різноманіттям форм ицветов будуть створювати відчуття безладу”. Ірина зазначає, що варто заздалегідь продумати місця дляхраненія дипломів, медалей инаград, тому що часто їх прилаштовують усе тих же порожніх книжкових полицях, адипломы просто прикріплюють кнопкою кстене.